суббота, 11 апреля 2015 г.

Як живе сучасна російська реклама

Росія і реклама

Як не дивно, телереклама в Росії з'явилася набагато раніше ринкової економіки. Перше рекламне об'єднання відкрилося на початку 70-х в Ленінграді на Студії документальних фільмів. Замовниками роликів були радянські міністерства і фабрики, а показували рекламу в кінотеатрах перед сеансами і зрідка по телевізору.
Перші рекламні ролики разюче відрізнялися від сучасних. По-перше, вони були довгими - приблизно по п'ять хвилин. По-друге, представляли собою щось середнє між мультиком і оперетою.


Цей шедевр з'явився ще до відкриття рекламної студії - в 1964 році - і вважається першою радянською телерекламой. Роль кухаря виконує народний артист РРФСР Іван Рижов. До "співаючої кукурудзи" - так рекламу прозвали в народі - він встиг знятися в "Тихому Доні" і в "Справа була в Пенькові".
Життя змінювалася, і реклама теж. У 90-ті роки по телевізору стали показувати переклади та адаптації зарубіжної реклами. Крім того, різко скоротилася тривалість роликів, адже в короткий проміжок, виділений телеканалом для показу реклами, потрібно було вмістити кілька випусків.
Поступово в російській рекламі сформувалися свої штампи: наочні фізико-хімічні досліди, щасливі сім'ї за вечерею і улюблений пральний порошок проти "звичайні засоби". Логічно, що наступним кроком мало стати висміювання цих штампів - швидше за все це зрозуміли автори реклами журналу "ТВ Парк". "Проведемо експеримент: опустимо газету в сірчану кислоту, а" ТВ Парк "в дистильовану воду Відчули різницю З журналом нічого не сталося.?!" - Це звідти.

Багато ідей, мало замовників
"Сьогодні найправильніша реклама для Росії - це реклама соку" Добрий "Але ніякої творчості, звичайно, в ній немає, перемогти з таким роликом на жодному міжнародному фестивалі можна.", - Ділиться керуючий партнер рекламного агентства Depot WPF Олексій Андрєєв. Він пояснює, що "Добрий" постійно купують близько 40 мільйонів чоловік. "Всі ці люди абсолютно різні, і немає такої вигадки, яку б однаково оцінили вони все", - додає Андрєєв.
За словами співзасновника і креативного директора рекламного агентства "Восход" Андрія Губайдулліна, сучасна російська реклама продовжує бути схожим на інструкції з використання ліків і миючих засобів. У всьому світі від цього вже давно відійшли. "Наші клієнти все ще вірять в унікальне товарна пропозиція, хоча сьогодні це ілюзія Світові бренди це зрозуміли і змагаються в умінні викликати у глядача певні емоції.", - Розповідає Губайдуллін.
Більшість російських компаній не готові платити за незвичайну рекламу - в цьому сходяться всі рекламщики. Клієнти як і раніше замовляють у агентств ролики, в яких закохані передають один одному банку майонезу.
Хоча є й зовсім інші історії, наприклад, гучна реклама Skype про файлообмінники. Правда, такі ролики поки існують тільки в інтернеті. "Інтернет-реклама не повинна відразу говорити, що вона реклама Тут потрібно говорити мовою аудиторії і розділяти її стьобний гумор.", - Вважає Андрій Губайдуллін.
Допомога у вирішенні проблем
Якщо реклама "більше не говорить, що вона реклама", що ж вона робить? Виявляється, вже багато чого. Наприклад, вирішує загальнолюдські проблеми і гасить конфлікти.
На думку виконавчого креативного директора Leo Burnett Group Russia Андрія Ушакова, великі бренди вже не можуть закривати очі на проблеми соціуму. Багато зарубіжних компаній пов'язують зйомку роликів з різними соціальними акціями. Так, нещодавно компанія Проктер енд Гембл запустила кампанію "Гидоти огидні" (середній палички), спрямовану на боротьбу з інтернет-цькуванням в школах.
Осібно стоїть соціальна реклама. Цього року Єкатеринбурзький рекламне агентство "Схід" вирішило боротися з поганими дорогами в місті. На замовлення інформагентства "Ура.ру" рекламщики намалювали карикатури на політиків на дорогах. Замість ротів на портретах були дорожні ями. За одну ніч комунальні служби привели в порядок всі проблемні ділянки.

Емоції і радянське минуле

Крім гострих проблем сучасності, реклама звертається і до емоцій - сміху або співчуття. Наприклад, нагадує про те, що кожен має право радіти в Різдво. "Це рекламний ролик англійської дисконт-центру Джон Левіс, він не має нічого спільного з товарами, які там продаються Але викликає емоції, під впливом яких ми взагалі робимо 85 відсотків покупок.", - Пояснює директор агентства "Восход" Андрій Губайдуллін.

Російська реклама, знята в тому ж дусі, експлуатує ностальгію за радянським минулим. Ролик для "Докторської від Челкашіна" знімав Павло Едельман - кінооператор, який працював над фільмом "Піаніст" Романа Поланскі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий